söndag 10 juli 2016

Skogens guld och lugnt hemma

Jag och Sebastian passade på att gå upp en svängtill skogen för att leta svamp medan Myra sov i stugan. Vi smög ut med hink och svampkniv och lämnade båda hundarna hemma. Jag njöt av skogen i kvällsljuset samtidigt som jag var lite orolig för Myra som var själv där hemma.

Under den halvtimme vi var ute fick vi ihop gula kantareller så att det gott och väl räckte till en varsin omelett till mig och Sebastian. Jag är som vanligt kass på att leta svamp men hittade en handfull på ett ställe medan Sebastian hittade resten.

Hundarna sov när vi kom hem. Myra hade flyttat sig från soffan till golvet i vardagsrummet. Movi stod för ovanlighetens skull inte på köksbordet där hon har utsikt som hon brukar utan låg lugnt i soffan i vardagsrummet. Jag tror att de känner trygghet i varandra dessa två. Det är så skönt att det gick bra att lämna Myra en lite längre stund än bara några minuter.

Inga kommentarer: