fredag 1 juli 2016

Rastlösa jag

Sebastian gick till jobbet. Jag skulle sitta inne och titta på film. Jag passade på att springa fem kilometer mitt på dan innan Sebastian gick, då var han hemma med hundarna. Hundarna har kommit till ro och vilar. Jag har redan sprungit ur och i soffan för att göra the och hämta sega chokladmuffins ur kylen. Fikat är nu slut och jag har hunnit byta film en gång och tröttna på båda filmerns. Det kom en rejäl skur regn. Det var bra. Nu har det slutat regna och jag kan se blått på himlen. Filmvädret tog slut, så även tålamodet. Tur att jag har två hundar som är duktiga på att ta det lugnt. Valpen behöver ju passivitetsträna så då får jag göra det på köpet. Jag kan iallafall sitta här och titta ut genom fönstret på vinden i trädtopparna som en pensionär. Det känns bättre att göra det än att titta på film när det inte regnar.

Om en stund ska jag ensamträna Myra genom att gå ut i några minuter. Jag har börjat träna henne lite. Började med några sekunder, typ bara stänga dörren och komma in igen. Sen har jag ökat. Idag var jag ute och ställde in cykeln i boden medan hundarna var kvar inne. De satt inte ens vid dörren när jag kom. Movi lägger sig alltid på sängen i sovrummet när jag går ut, då är hon nära dörren och kan ha koll. Myra mötte mig i köket på väg ut från vardagsrummet. Inte vet jag om hon hade pipit men det var iallafall tyst när jag gick in. Det ska bli riktigt skönt när Myra kan vara ensam en halvtimme eller en timme. Då kan jag promenera och träna med Movi så att hon får egentid och jag kan gå till affären även när Sebastian jobbar.

Australian mates Friska Myra, Australian kelpie 

Inga kommentarer: