måndag 18 juli 2016

Att komma hem

Imorse lämnade jag över en sprallig Myra till grannen Ludcy när jag gick till jobbet efter en månads valpledighet. På jobbet fick jag redan under första mötet veta att dessa sommarveckor inte skulle bli någon räkmacka. Jag försökte att deklarera att jag gått fel och att jag fortfarande hade semester men det fungerade visst inte. Det var bara att sätta tänderna i pappershögarna och börja kalla ärenden.

Efter att ha stirrat in i en dataskärm hela dagen var det underbart att komma hem till två nöjda hundar som varit i skogen med Dorit och Ludcy. Myra hade skött sig bra hemma hos dem. Hon började sin vistelse där genom att hjälpa dem att städa. Dorit hade gått runt med en dammtrasa som Myra rycte tag i så att dammet yrde ut i rummet igen. Det var tydligen inte så populärt så Dorit hade försökt locka Myra med en leksak men hon tyckte att moppen och toarullarna var roligare att leka med. Efter denna entré hade det tydligen varit mindre livat. Myra fick Dorit och Ludcys hjärtan att smälta och hon kissade inte inne en gång, mycket tack vare att Dorit och Ludcy var så duktiga på att rasta henne.

Att få jobba och längta efter sin valp vart inte alls fel. Det var med nya krafter som jag sprang in och ut med Myra senare under kvällen då hon varvade vilda lekar med lyckade rastningar.

Inga kommentarer: