lördag 2 juli 2016

Operation laga Blinq

Leksaken Blinq som Myra fick av sin pappa med samma namn gick sönder i parken här om dagen. Nu är operation laga Blinq avklarad och Myra kan leka vidare med sin kära leksak utan att den är amputerad.

Idag fick Myra ensamträna några minuter helt själv. Jag hade precis rastat Myra. Det gör ont i hjärtat varje gång jag tar ut Myra och Movi står kvar inne och tittar efter oss. Skulle Movi följa med varje gång skulle rastningen inte bli så effektiv. Då skulle Myra bara vilja leka med Movi. 

Så när jag stoppat in Myra genom dörren och hon sprungit in i vardagsrummet till alla sina leksaker tog jag med mig Movi ut. Movi var överlycklig och ramlade i trappen av upphettning över att få komma ut med mig ensam några minuter. 

Jag hörde Myra skälla inne några gånger men gick inte upp just då. När vi gick in var det tyst och vi mötte en glad Myra som varken tuggat sönder eller kissat ner lägenheten. 

Inga kommentarer: