torsdag 14 juli 2016

Myra har flyttat

Myra har flyttat igen. Sedan hon kom till oss har hon sovit i två olika flyttkartonger. Nu har hon vuxit ur den större flyttkartongen och det var dags för den stora flytten till buren. En flytt som jag funderat mycket på hur den skulle gå vägen. Inatt slog vi iallafall till verket. När Myra somnat i soffan efter sista rastningen lyfte jag in henne i buren. Jag hade ställt buren nedanför min säng där kartongen stått förut. Myra lade sig till rätta direkt och sov vidare. Hon sov hela natten och in på morgontimmarna på solen lyste in och värmde sovrummet. Det var jag som vaknade först och låg och bevakade hennes rörelser. När hon trött vaknade till tog jag ut henne för rastning och sen var det mys i sängen som vi brukar. Det var inga problem för Myra att sova i buren. Där hade hon gott om plats och luft och jag tror att hon sov bättre än i kartongen som hon också trivts i.

Inga kommentarer: