tisdag 28 juni 2016

Medan Humlan får nya skor

Idag var det dags för bilen Humlan att få nya däck. Jag packade in hundarna och körde till Mekonomen i Smedby. Medan Humlan bytte skor gick jag och hundarna upp i skogsdungen i Smedby.

I skogen kan en Myra
- gå fint framför matte
- hoppa runt framför matte
- springa i riset
- söka kontakt med matte och få godis
- äta smultron
- lukta på skogens dofter
- kissa och bajsa
- tugga på pinnar
- passivitetsträna och ligga still en halv minut
- prova hur långt ifrån matte och Movi hon kan springa utan att de försvinner
- springa tillbaka till matte och Movi i full fart
- försöka leka med Movi
- bli buren av matte och hänga trött som en trasa

Väl tillbaka på Mekonomen var Myra trött och hade inte alls svårt att passivitetsträna på golvet i verkstadens reception. Hade det inte varit för att Humlan var klar efter några minuters väntan hade hon somnat där på golvet.

Jag är så otroligt glad över att Myra kan koppla av och sova i nya miljöer. Jag är också glad över hennes fina kontakt då hon hela tiden har koll på mig och Movi samtidigt som hon utforskar den spännande världen. Nu har Myra slocknat på golvet hemma i vardagsrummet.

Australian mates Friska Myra, Australian kelpie 

Inga kommentarer: