torsdag 4 september 2014

Vi gjorde det!

Vi öppnade burken med hjortronsylt. En helt vanlig torsdag gjorde vi det. Det var läskigt att öppna burken, vem vet om det skulle finnas mögel i denna som vi haft i vårt skafferi i drygt ett år och som vi glömt vända upp och ner. Det sade plopp när vakumet gick ur burken. Sylten var hur fin som helst och smakade så gott som bara hjortronsylt kan göra.

Denna torsdag har inte bara förgyllts av gyllenfärgad hjortronsylt utan även av att vi lyckades lura med oss Love på en cykeltur. Det var trevligt att få Love sällskap den vanliga rundan och solen bjöd oss en vacker kväll.

Det har varit mycket tankar kring bilar och sylt de senaste veckorna. Nu ska jag ta paus från detta och fundera lite mer över det kommande valet. Om borgarna vinner även denna mandatperiod kommer jag iallafall att få nytta av min förmåga att bunkra mat. Dock hoppas jag på en ljusare pension än att jag sitter hemma och knaprar på sylt och torkad svamp beskådandes ett samhälle och en välfärd som rasat samman.

Inga kommentarer: