torsdag 25 september 2014

Cyclocross säljes på Blocket

Idag fick jag och Movi visa Sebastian vår joggingrunda på småstigar i skogen. Det var roligt att få springa även med Sebastian och han tyckte att det var mycket roligare att springa på småstigarna än att cykla med sin cyclocross som heter Sländan (det första namnet som enligt mig är det rätta, eftersom alla hans tidigare cyklar är hästar, är Unicorn men Sebastian gillar varken att ha ett engelskt namn eller dess svenska översättning). Det kan i och för sig bero på att Sländan med sitt bockstyre inte alls är anpassad efter steniga skogsstigar, det är dock mina, Sebastian och Movis ben så det är inte konstigt att vi tycker att det är kul att ta oss fram på dessa. (Detta verkar vara parantesernas afton och för att fortsätta på temat Unicorn eller Sländan som Sebastian kallar den blev han direkt fundersam varför jag frågade om modellen kallas cyclocross och hur det stavas. Jag bekfäftade då hans oro att jag håller på att sälja den på blocket och förutom att jorden skulle gå under skulle nog det vara det värsta som kan hända. Eftersom jag inte kommit på vad jag skulle ha för rubrik till detta inlägg förens i stunden av parantesens författande fick det bli en rubrik som skojar lite med Sebastian på detta tema. Som ni säkert förstår säljs det nog ett par cyclocross på blocket, dock inte Sebastians Slända eller Unicorn).

Efter middagen sträckte jag ut mig på soffan och efter att Sebastian killat på mina fötter vilket jag älskar kom en stor och varm filt och lade sig på min mage. Filten sträckte sig ända upp till min kind så jag kände mig riktigt nerbäddad och väldigt belåten. Imorgon kväll kommer mamma och hälsar på. Det och att helgen snart är här ser vi alla fram emot. 

Inga kommentarer: