lördag 20 september 2014

Movis matta

Under den varma sommaren började Movi hoppa ner på golvet när det blev för varmt och gosigt i sängen. Det känns som att hon fortsatt att gilla golvet då det inte är förrän på morgonkvisten jag vaknar till av att någon norpar min plats för fötterna. Tittar jag då ner ligger det en utsträckt hund i halva fotändan.

Idag tog jag en sväng på Erikshjälpen och Röda korset för att se om jag kunde hitta en filt till Movi att ligga på. Jag sprang då över en tjock fin trasmatta med färger som gjorde mig båda lugn och glad. Denna skulle bli Movis matta bestämde jag och köpte med mig den hem. Väl hemma fick Movi prova mattan och då fick jag se att den även matchade hennes gråa päls. Nu har vi legat i sängen och gosat och då det blev varmt hoppade Movi ner på golvet. Dock har hon inte prickat in sin fina matta men jag fortsätter att hoppas att den dagen kommer. 

Inga kommentarer: