onsdag 7 juni 2017

Träning för hela familjen

Sedan en vecka tillbaka har jag tränat på gym, ett månadskort som en kollega vann via jobbet och som jag fick. Jag har inte tränat på träningsanläggning på flera år. Jag har prioriterat att tränat i skogen och hemma där jag har kunnat ha hundarna med. Dock inser jag att muskelträningen fått stryka på foten. Det är inte lika kul att träna muskler som att kuta runt i skogen över rötter och sten på små stigar. Min hållning och mina krafter har blivit där efter. Nu har jag isett att det kanske är rätt bra att lägga ett par timmar extra på min egen hälsa och välmående. Hundarna får rätt mycket stimulans ändå. Därför kommer jag fortsätta träna på gym till hösten. Det ska bli väldigt spännande att se om jag får starkare muskler och hållning. Jag sade iallafall till tränaren som jag träffade idag att jag inte tränar för att gå ner i vikt utan att jag vill gå upp i vikt och få muskler. Redan imorgon har vi bokat nästa tid för att fortsätta programmet.

Hungrig och trött i armar och axlar som idag fått sig en genomkörning kom jag hem och lagade att rejält mål mat. Eftersom kvällarna är långa och härliga så här års passade jag på att ge Myra ett träningspass efter middagen. Vi gick ut på gräsmattan och lade ut lite rallyskyltar och gick en bana. Myra är otroligt härlig att träna med. Hon är lugn, följsam och har fin kontakt. På vår innergård kommer det och går folk titt som tätt. Det bli bra störningsträning när en granne går ut ur sin port under tiden vi tränar. Myra vill gärna ha koll på vad som händer runt omkring henne så hon stannar ibland upp när någon går i porten. Då får jag samla in henne så kan vi fortsätta igen. Som avslutning på träningen lade jag ett kort godisspår så att den lilla nosen också fick arbeta.

Movi fick komma ut en sväng efter Myra. Hennes största intresse nu för tiden är mat. Hon blev helt galen av lukten av kattgodis som jag hade i fickan så hon fick göra några moment och jag matade på med godis. Det krävs inte mycket för att göra Movi lycklig.

När Movi kommer in kan hon inte släppa tanken på att få mer godis. Hon följermig som en blodiges hemma i lägenheten och jag får säga åt henne att hon ska lägga sig ett par gånger innan hon släpper tanken på att hon ska få mer belöning. Myra har inga problem att sluta träna eller sluta be om godis. När vi kommer in efter träning eller promenad går hon direkt och lägger sig för att vila.
#kelpiegram #lrallylydnad #tränahund #dogsofinstagram 



Inga kommentarer: