lördag 17 juni 2017

Hem till Bränntorp

I snö, gråväder samt försiktig vårsol har jag sett Bränntorp. Första gången jag besökte tomten på Björnvägen 21 var både jag och Sebastian tveksamma. Sommarens grönska var långt borta från vår föreställningsvärld. För Sebastians del var det första och enda gången han såg Björnvägen 21. Jag hade åkt tillbaka några gånger då jag ändå var nyfiken, fotat och sett att det kanske inte var så tokigt. Sebastian hade sett bilderna och litat på mitt omdöme, allt för upptagen med sina studier för att gå in för detta med att köpa sommarstuga.

Så kom sommaren efter att jag slagit till på denna stuga och tomt. Datum för tillträde närmade sig. De nuvarande ägarna bjöd ut mig och Sebastian på fika för att gå igenom lite praktiska bitar med oss vad gäller stugan. För första gången fick Sebastian se huset inifrån och jag fick se tomten i sommarskrud. Ingen av oss hade kunnat föreställa oss hur fint det skulle vara när blandskogen blomstrade och grönskan visade upp sig i alla nyanser av grönt till ljudet av många fåglars kvitter.

Hundarna bodde in sig direkt och vandrade in och ut ur stugan, tog ett varv runt tomten  och nosade efter mat i köket. De liksom jag och Sebastian fick följa med hem till stan ett par veckor innan stugan blir vår på riktigt. Om någon undrar vart jag kommer finnas i sommar så hittar ni mig i Bränntorp bland fågelkvitter och blåbärsris.







Inga kommentarer: