söndag 11 juni 2017

Idag fick jag kämpa

Jag fortsätter med min gymträning. Idag gjorde jag mitt andra pass armar och axlar. Första gången utan instruktör. Efter att ha prioriterat bort muskelträning i typ hela mitt liv är detta ganska tufft. Mitt största problem är mina axlar. Vänster axel är mycket svagare än den högra och jag har svårt att få till en bra träning i den maskinen där axlarna jobbar. Den högra axeln vill dra den rörelsen och den vänstra hänger inte riktigt med. Jag vet att fortsatt träning är det enda rätta men det är kämpigt när även den lättaste vikten blir en utmaning.

Efter att ha gått igenom alla maskiner jag tilldelas i programmet för överkroppen gick jag på ett poweryogapass som jag bokat in mig på. Jag kände redan första minutrarna att detta skulle bli tufft. Med armar som nyss fått jobba i maskinerna och med ben som fortfarande var sjukt stela efter senaste träningen var inte min kropp i bästa form för yoga. Dock tänkte jag att det nog är så att när kroppen känns så som den behöver yogan som mest. Så jag kämpade på och utförde rörelserna så gott jag kunde. Ibland var det knappt så att jag klarade hålla armarna över huvudet positionen ut, så slut var dem. Men visst var musklerna mjukare och skönt trötta efter denna timmes yoga.

Nästa pass på gymmet blir ben, mage och rygg. Dessa stora muskler har fått jobba ganska bra genom mitt friluftsliv så de är mycket roligare att träna. Nu ska armar och axlar få vila så önskar jag dem bättre lycka nästa gång!

Inga kommentarer: