torsdag 1 juni 2017

Världens snällaste kamphund

Idag frångick jag mina principer och lät Myra leka i en hundhage med två nya hundar. Jag hade bestämt träff vid denna hage med en kompis som inte kan ha sin hund lös annars. För att dessa två skulle kunna leka behövdes en hage.

En av hundarna som var där var en jätte snäll kamphund som var lite äldre än Myra och 17 kg tyngre. Den hundens matte lät inte heller sin hund leka med vem som helst just på grund av hans tyngd och stora energi. De hade kommit till hagen på grund av att de bestämt träff med en framtid hundvakt.

Jisses vad han och Myra sprang tillsammans. Den mindre hunden som Myra egentligen skulle ha lekt med fick följa efter några meter bakom. Det var länge sedan jag såg Myra leka så intensivt med en annan hund. När hon lekte jaga med denna kamphund kom hon upp i en fart som jag sellan skådat. Hennes svängar är så tajta, blicken är galet pigg och hon verkligen flyger fram. Han var inte långsam heller men lät Myra ligga före.

De kunde också ligga på marken och brottas med öppna käftar. Om han blev för tuff då de brottades kastade hans matte en boll så lekte de jaga igen istället.

Det fanns verkligen bara glädje och lek i denna hund. Jag må ha vissa föreställningar om kamphundar och de personer som äger dem men har förnuft nog att ändra mig. Jag har träffat världens trevligaste kamphund, det säkert tack vare sin ägare. Det finns säkert fler av dessa goda kombinationer.

Inga kommentarer: