torsdag 29 juni 2017

Nu är stugan vår

Då var stugan i Bränntorp vår. De tidigare ägarna träffafe oss här ute efter att vi gjort klart de sista papprena hos mäklaren. Nu skulle de visa oss några sista praktiska detaljer kring skötseln av huset. Sen sade de hejdå och stugan var bara vår och ingen annans.

Vi började på en gång att plocka upp de saker vi haft med oss i bilen samt ändra på möblering och ta bort pyssel som ska säljas på Bränntorps loppis den mionde juli. Jag passade även på att inviga min nya rallylydnadsbana tillsammans med Myra. Den var toppen. Gräsmattan var lite ojämn och sluttande men det fick gå. Innan jag ens flyttade in här tog jag kontrakt med styrelsen för att fråga om vi hundmänniskor kunde få ett hörn av gräset på den gemensamma ytan. De skulle ta frågan vidare så nu väntar jag spänt på svar. Skogar att spåra i finns det iallafall gott om så jag och Myra behöver inte sitta sysslolösa.

Movi var den första att hälsa på grannarna. Hon gick ogenerat upp på deras tomt i sökandet efter mat eller kärlek. Jag och Sebastian tapoade bort henne i allt spring med saker från stuga till förråd. Myra var aldrig länge än några meter från oss medans Movi vandeade runt precis som hon ville och hamnade på grannens tomt över gatan. Så det slutafe med att hon fick sitta kopplad i vår nya trädgård. Jag hoppas verkligen att det går att lära gamla hundar varit tomtgränsen går.

Vår första måltid i Bränntorp som bestod av sushi och japanskt the åt vi i trädgården på stolarna som Sebastian precis skruvat ihop. Sen tog jag en promenad med hundarna för att upptäcka närmaste skog. Nu ligger jag på sofflocket och tittar på spetsgardinerna som snart är ett minne blott i detta vardagsrum.

I helgen åker jag och köper färg. Sen blir väggar och tak målade här hemma.

Inga kommentarer: