måndag 19 juni 2017

Ta skogen in i vardagsrummet

Varken jag eller Sebastian har visat något större intresse för inredning. Vi har köpt saker vi tyckt varit fina och placerat ut dem på ledig plats hemma utan att tänka på någon större helhet. Nu när vi funderar på hur vi vill ha det i vår nya stuga börjar intresset för färg och form ta fart.

Till middagen sätter Sebastian på Sommar med Ernst på tv4 play. Han har sett att tanterna tittar på detta på jobbet och att programmet kunde komma med bra tips till oss. Vi som redan var inspirerade blev om möjligt med Ernst ännu mer inspirerade.

Jag har hittat en bild av ett vardagsrummet på Internet som jag ska försöka efterlika lite. Det är de ljusa väggarna, den gröna soffan, tavlorna med växter och de mönstrade kuddarna jag gillar. Jag tror det blir jätte fint att låna gröna nyanser av skogen utanför och inreda med inne i vardagsrummet. En liknande soffa som den på bilden hittade jag på Blocket. Jag tänkte åka och kolla på den och se om det kan vara något.

Till detta vardagsrum ska vi ta med våra finaste böcker hemifrån som handlar om natur, trädgård och utflykter. Dessa ska vara fina detaljer i inredningen samt uppmana till bläddrande och inspiration.

Inga kommentarer: