måndag 21 november 2016

Ut på stan

Idag satte jag på hundarna sina gula västar och styrde promenaden mot stan. Sist vi promenerade på stan drog Myra väldigt mycket. Idag behövde jag inte alls blåhålla kopplet. Hon ville fortfarande gå först och lite drag var det i kopplet men inte direkt störande. Jag kunde njuta av promenaden, gå rak i ryggen stolt över mina duktiga och fina hundar.

Vi gick förbi spårvagnar, klungor av människor som väntade på spårvagnen, automatiska dörrar till varuhus, tickande övergångsställ och blinkande polisbilar. Ja det hade varit rån på stan så vi passerade både polisbilar, poliser och en ambulans.

De gånger Myra tog kontakt med mig firade vi med en godis. Annars var hon väldigt koncentrerad på att gå rakt fram med huvud och öron ner bland alla intryck. Då vi gick förbi människor gjorde hon ingen ansats att hälsa eller nosa på dem. Där kan Movi vara lite ful då hon ibland vänder huvudet bakåt precis när vi passerar en människa och lukta den på handen. Även Movi skötte sig på den fronten idag.

Efter denna runda på stan och efter att ha arbetat på äldreboendet idag somnade Myra ovaggad i soffan.

Inga kommentarer: