lördag 19 november 2016

Inga halsbloss och en massa god mat

Eftermiddagen och kvällen spendera jag och Sebastian hemma hos Rolah och Ahad. Vi åt åt massa god mat, tabule,  hemgjord falafel, hummus, ris i vindruvsblad, abourgineröra och caulslaw. Jag hade önskat att min matsäck var dubbelt så stor, då hade jag fortsatt äta i timmar.

Maten smälte vi inne i köket med vattenpipa och hierba mate från Argentina. Jag visste inte att en drack även hierba mate i Syrien men det fick jag lära mig idag. Skrattet klingade långt efter att mörkret lagt sig. Jag blåste äppelsmakande rök från vattenpipan ut i Rolah och Ahads kök. Några halsbloss tog jag inte, det vet jag inte ens hur jag gör.

Trötta och nöjda cyklade vi hem i höstmörkret, fulla av nya lärdomar och inte minst av god mat.

Inga kommentarer: