onsdag 16 november 2016

Lokalproducerat

Jag reklamerade den gula Y - selen från Hurtta. Jag insåg att den aldrig skulle sitta bra. När Myra väl vuxit i den runt nacken skulle den hunnit bli för liten runt magen. Hurtta var själva medvetna om detta problem och tyckte jag skulle reklamera.

Nu köpte jag den sele som var dubbelt så dyr som jag hade stått och valt mellan. Det blev den lokalproducerade Mitzoselen som görs i Linköping, Östergötland. Ärligt talat skulle jag köpt denna redan innan för den satt perfekt och är också justerbar. Även denna har koppelfäste fram. När Myra provade denna i djuraffären då kopplet satt fram vände hon sig direkt om när hon gått fram och kopplet blivit sträckt. Jag tror att hon får väldigt svårt att dra i denna sele. Den är självklart inget alternativ till koppelträning men till de promenader då vi inte tänkt träna.

Inga kommentarer: