söndag 13 november 2016

Husdrömmar och vardagsrealism

På tisdag ska jag och Sebastian på visning på ett hus. Mentalt flyttade vi in i huset för en vecka sedan. Vi har trivts med att bo på landet denna vecka. Närheten till skogen och sjöar har varit fantastiskt. Vi har också uppskattat att ha mer rymd inne och dessutom ha plats så vi kunnat sova i en större säng tillsammans med hundarna. Det har varit fantastiskt att kunna öppna dörren på kvällen och låta hundarna springa ut själva för att rasta på tomten.

Efter denna vecka på landet har vi återvänt till vardagsrealismen. Nu har vi nu satt oss ner och tagit ett beslut. Vi kommer inte att lägga något bud på huset. Vi ska fortsätta att drömma och längta och spara pengar för att sen kunna köpa något då vi har två löner. Lika mycket som jag tycker om att drömma så trivs jag också med att bo i den lägenhet vi har idag. Sebastian blev också kär i tanken att flytta ut på landet till detta hus men han har alltid varit den som velat vänta med att köpa hus. Nu är vi helt överens där.

Det mest realistiska för oss nu är att göra det som jag var inne på i våras. Att leta sommarstuga. Ett litet ställe på landet som inte har några större driftkostnader. Något att åka ut till på helgerna. Ett ställe där jag och Sebastian kan njuta av en the i solen på altanen och där hundarna kan springa lösa i trädgården. Och det viktigaste av allt, att jag får fortsätta drömma och leta efter ett paradis på landet. Vi ska leva både nu och i framtiden. Hej Hemnet-appen nu kommer du gå varm igen!

Inga kommentarer: