tisdag 22 november 2016

Gosig hund

Sebastian drömde om en gosig hund. En gosig hund fick han. Myra är den perfekta kombinationen av närhetssökande och självständig. Hon kan ligga utslagen på golvet och sova och hon kan leta upp en kropp att ligga nära nära.

På morgonen strax innan det är dags att gå upp kryper Myra upp från fotändan för att ligga nära mitt och Sebastians huvud. Imorse vaknade jag med två tassar som omfamnade mitt ansikte.

Myra har också en benägenhet att vilja vara nära Movi. Det behovet delar dock inte Movi med Myra. Movi som tidigare alltid velat ligga i samma rum som jag och Sebastian vistas i har nu börjat gå och lägga sig i sovrummet istället där hon får vara ifred. Det är lite tråkigt att se att det nu börjar bli Myra som tar över Movis favoritplatser i vardagsrummet medan Movi själv går undan. Men jag tittar till lilla tanten på de platser hon går undan till och ser till att även hon får kärlek.

Inga kommentarer: