söndag 27 november 2016

Pyssla är en trevlig syssla

Igår kväll kom Sofia Shalon hit och vi pysslade tillsammans. Då kom jag på att jag skulle göra en kelpietavla i tyg och brodyr. Jag fick verkligen blodad tand för att brodera så jag fortsatte brodera en tavla till idag. Jag ska sätta in dessa pyssel i tre tavlor som vi har på väggen. Idag sitter det vykort i tavlorna som jag ska ta ut. Nu återstår det att fundera över vad jag ska ha i den tredje och sista tavlan.

Jag har inte bara broderat idag. På förmiddagen var jag i Motala med Sara och Dana och åkte skridskor. Jag har också hunnit ut med hundarna några gånger varav en gång i Vrinnevi hundrastgård där Myra fick leka med en kompis.

Idag har verkligen varit en produktiv och mysigt dag. Jag gillar att pyssla. Just nu ska det bli skönt att gå och lägga sig och vila handen.

Inga kommentarer: