lördag 25 februari 2017

Personligt rekord

Idag har jag åkt sex mil på skridskor med grupp tre i Bråvallaskrinnarna. För mig som bara åkt tre mil innan är det personligt rekord.

Vi fick massor av sol och fin is på Jutensjöarna norr om Finspång. Sebastian gick in i väggen när vi hade en dryg mil kvar så honom fick jag bogsera hem bitvis. Han hade dåligt slipade skridskor och fick inget bra fäste så då tappade han tekniken och kraften.

För egen del känner jag att kraften höll i sig ända till slutet. Jag övertalade ledaren att vi skulle ta en sista sväng i en vik när vi egentligen var framme för att komma upp i sex mil och avsluta med medvind.

Min dipp under dagen kom innan lunchfikarasten. Då hade jag av ingen anledning ramlat två gånger när jag skulle kliva ur ledet efter att ha legat bakom en annan i motvind. Benen var kraftlösa och självförtroendet hade dippat. Men lunchen gav ny kraft och de två sista milen gick som på räls.

Inga kommentarer: