söndag 12 februari 2017

Jag lockade med pannkakor över öppen eld

Sebastian skulle egentligen plugga hela dagen idag efter vi åkte skridskor igår. Jag tänkte hänga med hundarna i skogen men det är ju så mycket mysigare om vi är hela familjen. Jag frestade Sebastian igårkväll med att vi skulle ta en kort tur till det nyinvigda naturreservatet vid Svängbågen. Kanske laga lite pannkakor över öppen eld drog jag till med. Att laga nat i skogen är Sebastians svaga punkt och visst skulle han hinna både plugga och frilufsa kom han på. Jag gick och lade mig nöjd och förväntansfull. Nu var det bara att hoppas på att Naturkompaniet skulle ha den jägarstekpanna som vi spanat in via Internet.

Efter en lugn morgon med frukost och pluggande satte jag Sebastian på att göra pannkakssmet medan jag cyklade till Naturkompaniet för att köpa en jägarstekpanna. Jag fick hjälp av killen i butiken att hitta den sista pannan de hade och önskades en god tur innan jag cyklade hem igen. Nu ska det bli pannkakor över öppen eld.

Inga kommentarer: