söndag 20 december 2015

Vilodagen fortsätter i Movis anda

Vilodagen fortsätter i Movis anda. Vajlo och jag är riktigt duktiga lärljungar. Vi gör precis som Movi, förflyttar oss mellan soffan, fotöljen och golvet, tar något att dricka ibland, för mig blir det the.

Jag har läst några sidor i en bok som jag hoppas komma in i snart. Början är ofta kritisk i en bok innan jag lärt känna karaktärerna och deras relation till varandra. Bara jag kommer in i boken kan jag läsa i timmar. Det är inte alla böcker jag ens kommer in i.

Jag och hundarna väckte Sebastian klockan ett. Sebastian är lika duktig som Movi på att vila. Vi låg en bra stund alla fyra och gosade i sängen innan Sebastian gick upp. Jag låg på magen med en varsin hund under armen och turades om att trycka ner näsan i de två hundarnas pälsar. Movi låg och tryckte sina tassar mot mig och Vajlo och deras nosar mottes ibland. Så gosigt, så gosigt.

Snart är det dags för en till promenad i Movitakt och efter det ska jag och Sebastian ta en paus från vilodagen med att städa lite inför jul.

Inga kommentarer: