tisdag 8 december 2015

Träden kommer, någon som kan tänka sig sluta äta kött?

Idag vaknade jag upp till en klar vintermorgon. Jag tog en promenad med Movi i parken när det börjat ljusna och åt sen frukost med Sebastian. Lagom tills jag skulle cykla till tåget hade några trädgårdsmänniskor börjat plantera träd utanför vårt hus. Jag tog med mig Sebastian och Movi ut för att ta del av denna glädje innan jag cyklade iväg. Träden var jag med och valde i början av hösten och nu ska de äntligen hemma på plats som ersättare för de gamla som var sjuka.

Solen sken, det är minusgrader och min förening får nya träd. Änn finns det hopp om livet och en bra vinter. Idag ska jag flyga till Luleå och det är mindre bra, iallafall för klimatet, men jag gör det för en god sak och det är för att lära upp de nya cheferna i de system vi jobbar i. Med deras kunskaper hoppas jag i längden att fler nyanlända ska få en bostad och kunna påbörja sin etablering. För att nå detta kommer det att bli ett jäkla flygande i vår verksamhet då vi nu har kontor i Malmö, Stockholm och Luleå. Jag hade önskat att det hade gått att ta tåg istället men då skulle till slut ingen göra något annat än att sitta på ett tåg. Det är för långa avstånd och för tidskrävande. 

Dock finns det en lösning på detta problem. Om alla slutade äta kött skulle vi fortsätta kunna flyga någon gång då och då när vi verkligen behöver. Vem kan tänka sig skriva under på detta?

Inga kommentarer: