tisdag 8 december 2015

Luleå är en väldigt trivsam stad

Jag flög in över ett föga snötäckt Luleå strax efter lunch idag. Trots att det var mitt på dagen var solen redan på väg ner. Jag blev glad när jag från bussen på väg in till stan såg is på vägarna och i vägrenen.

Det är alltid lika trevligt att träffa kollegorna i Luleå. De är ett glatt gäng som sitter i den långa korridor där vi har vårt nordligaste kontor. Idag var inte alla på plats men stämningen var ändå hög.

Efter jobbet tog jag en springtur runt udden som har ett tyskt namn. Det är en vacker bit som går längs ett skogsparti och havet. Det var fridfullt att springa på det upplysta spåret och höra isen sjunga och frysa på.

Efter en dusch gick jag till en thairestaurang jag tidigare varit på och beställde samma rätt som jag åt då. Sen gick jag tillbaka till hotellet och fixade en termos till kvällsfikat. Nu blir det tv för resten av kvällen. Jag känner verkligen att jag kommit in i detta med att bo på hotell då och då. Till en början kunde jag tycka att det var ganska tråkigt. Det handlar förstås också på vart jag hamnar och Luleå är en väldigt trivsam stad.

Inga kommentarer: