söndag 13 december 2015

Vi har intagit våra vilopositioner

Idag hade jag tänkt springa med Vajlo. Lite trött och seg i kroppen som jag var bestämde jag mig för att det skulle vara trevligare med en långpromenad med båda hundarna istället. Med godis och bajspåsar i fickorna gick vi upp i skogen. På fältet fick hundarna springa lösa. Vajlo for iväg som en blixt då han sprang av sig några varv. Det är så häftigt att se på när detta energiknippe rör sig.

Jag hoppade hinder och körde inkallning med båda hundarna samtidigt. Vajlo var bäst och snabbast på hinderhopp. Movi fuskade och sprang runt hindrena. Hon var istället bäst på inkallning då Vajlo fuskade och smög sig framåt innan jag ställt mig till rätta. Roligt var det att se deras olika styrkor och svagheter samt att få leka tillsammans.

Efter lekträningen fortsatte vi långpromenaden. Vi  följde olika rid- och cykelstigar och hundarna fick vara lösa även där. Vajlo behöll stadigt ledningen genom att gå några meter framför mig och Movi höll sig tätt bakom mig. Alla tre med stenkoll på varandra. Jag stortrivdes i detta sällskap, det är en otrolig lyx att lotsa och få bli lotsad genom skogen av två vallhundar.

Nu blir det slappa och vila för hela slanten. Vi har alla intagit våra vilopositioner.

Inga kommentarer: