lördag 1 mars 2014

Vaknar till glad svans

Jag vaknar till innan klockan halv sju en lördags morgon. Movi som legat ihoprullad vid Sebastians fötter hela natten reagerar på mina rörelser. Hon kryper upp och sträcker ut sig mot mig, tar spjärn med sina tassar mot Sebastians rygg. Jag klappar och pratar med Movi, hennes glada svans klappar mot lakanet. Så snart jag slutar klappa och kela tittar hon upp med missnöjd min. Efter att ha kelat en stund försöker jag mysa utan klappar. Då tröttnar Movi och lägger sig i väntande position nere vid fotändan. Dags för morgonpromenaden.

Igår kväll när jag och Sebastian ville kela gick Movi mest runt och spanade efter Nina och Hasse. Nattens sömn vid Sebastians fötter har fått henne på bättre tankar. Men dessa morgonvanor blir det nog att ändra på.

Inga kommentarer: