tisdag 4 mars 2014

Sur svans

Love och jag tränade på gymmet idag. Det var tungt till en början. Jag segade mig fram med rodd i femton minuter. Sen gick det lättare med det andra.
När jag kom hem innanför dörren kom Movi springande med glada steg. Hon har aldrig så mycket energi som när jag kommer hem och som när det nalkas mat. När hon blir så glad hoppar hon sina glädjehopp och lägger upp tassarna på mitt bröst.
Love kom med två stora semlor så nu var det bara att fira fettisdag. Efter maten landade vi alla i soffan. Love fick se två SVT dokumentärer från Norge som jag sett innan. En om två syskon som levt hela sitt liv på landet och en om klättring på sju bergstoppar. Jag klappade Movi tills jag blev helt täckt av hår. Då var det bara att ta fram kardan och dra över pälsen. Det blev massor med ull i kardan. Movis päls blev len men något luktade surt efter att jag kardat.
Den sura lukten satt kvar efter kvällspromenaden. Efter att ha undersökt närmare märkte jag att det var svansen som luktade. Den glada som är överallt och svänger. Inte konstigt. Jag tvingade in Movi i duschen och tvättade svansen med hälsobadolja. Duschen är aldrig någon hitt för hundar. Movi var halvvägs ute när jag var klar med min svanstvätt. Nu pustar vi båda ut i sängen. Imorgon bitti kommer jag att vakna till ljudet av den rena svansen som slår mot lakanet.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Ren svans luktar godare än sur!