torsdag 6 mars 2014

Premiärtur i nya springskorna

Idag hade jag packat väskan för att träna på Friskis och Svettis efter jobbet. Sen kom jag på att det var en dålig idé att gå dit och göra massa hopp som jag inte finner så mycket tillfredställelse i när jag har en hund där hemma som skulle uppskatta en tur i skogen. Jag gick hem och drog på mig de för säsongen nya springskorna som jag ännu inte invigt. Movi hoppade och gnydde av glädje när jag kom hem och hon visste inte riktigt vart hon skulle göra med sig själv för hon ville bara bli klappad.

Att springa med Movi gav mig lite extra energi. Jag tänkte att om hon orkar så orkar jag och så pressade jag på upp och ner för backarna fram till fältet där vi lekte igår. Jag släppte Movi även denna gång och vi körde inkallning och hoppade över hästhinder. Vi tränade även slalom mellan mina ben när jag gick. Det är kul med slalom för när vi provade det första gången fattade Movi ingenting. Nu har vi kört det några gånger vid tre olika tillfällen och idag hittade vi en teknik som funkade så Movi gick slalom med full koncentration i flera steg utan att jag behövde locka med godis mellan varje ben.

Efter lekarna på fältet sprang vi hem och jag är imponerad av oss båda som orkade springa hela vägen utan stopp trots att det var premiärturen för våren. Medan jag avrundade vår träning med styrkeövningar för mage, rygg och armar passade Movi på att ta sig en lur i fåtöljen.



Inga kommentarer: