måndag 17 mars 2014

Ögonkontakt

Nu när det är klart att Movi stannar hos oss blev jag och Sebastian inbjudna i Ninas Facebook grupp för ägare av kennelns hundar. De träffas några gånger per år för att träna med sina hundar och hålla kontakten. I gruppen blev vi välkomnade till gänget och fick kontakt med ägare till Movis syster och valpar. Jag blev lite lyrisk när jag såg dessa kommentarer. Från att aldrig ha blivit mätt på att kolla youtubeklipp och googlat bilder på aussie har jag nu Movi hemma hos mig och jag har möjlighet att träffa flera liknande hundar och deras ägare. Det känns också lite hedrande att få ha hand om Movi som burit liv åt så många älskade hundar. 
Idag när jag kom hem var Sebastian redan hemma och jag behövde inte gå ut på en gång. Jag och Sebastian tränade istället lite med Movi inomhus. Vi gjorde slalom, kryp och sök bland annat. När Movi letade godis som vi lagt ut i vardagsrummet viftade hon med hela kroppen och ansiktet log. Det är sådan glädje att se henne så. När jag tränar med Movi är det så lätt att få ögonkontakt. Den kontakten är något jag verkligen uppskattar. 
 

Inga kommentarer: