söndag 6 augusti 2017

Fest med vädergudarna

Knappt har det regnat på hela sommaren, iallafall inget ihållande. När jag och Sebastian ska ha inflyttningsfest bestämmer vädergudarna också sig för att hälsa på, det med både ösregn och åska.

Det blev verkligen en svensk sommarfest där mat och möblemang flyttades hit och dit beroende på väder och vind. Alla slutade vi inne i stugan, mer eller mindre blöta. Jag fick flashback till mina studentfester där många personer klämde in sig i liten bostad. Men att sitta nära frömjar bara det sociala. Så jag får tacka vädergudarna för trevligt sällskap.

Vad gäller maten hade jag och Sebastian funderat länge på hur vi skulle kunna mätta fjorton vuxna magar. Vi hade bakat, hackat, skurit och inhandlat. Nu har vi lärt oss att fjorton vuxna inte äter så mycket trots allt och mat har vi så att det skulle räcka till en fest till. Dock nöjer vi oss för denna gång. Nu känns det rätt gött att ligga inne på sofflocket och titta på regnet som fortsätter att falla där ute.

Inga kommentarer: