onsdag 29 oktober 2014

Tillbaka på banan

En vecka har gått och ikväll var det kurs i rallylydnad igen. Min granne och vän Ludcy som är sugen på att skaffa hund följde med och tittade. Det var toppen för då blev det även lite bilder.

Idag hade ledarna byggt upp en riktig bana som det kan se ut på en tävling. Den var ganska lång och lite komplicerad. När jag fick höra att vi skulle köra det första varvet utan godis tänkte jag att det skulle bli riktigt svårt. Jag har börjat pröva att träna vissa moment utan godis och det har gått sådär. Nu skulle vi köra en hel bana med vissa delar som vi knappt övat på.

Vi satte igång med första varvet och jag blev positivt överraskad redan vid första momentet, helt om vänster, som tidigare varit svårt att få till utan godis. Det gav mig självförtroende att fortsätta banan och vi tog oss igenom den med bra koncentration och färre missar än jag trott det skulle bli. Vi hann göra banan två gånger till och jag hade fått blodad tand för att köra utan godis så jag fortsatte med det. Att prata med Movi och berömma under banans gång räckte ganska långt. För varje gång vi gick kändes momenten bättre, delvis för att jag blev tydligare inför Movi med vad som skulle göras.

Det är kul att gå på kurs och varje gång jag kommer hem är jag änn mer kär i Movi och tänker jag på att jag är så glad över att vi har en fin relation. Om drygt en vecka är det tävling på klubben, då ska vår relation och kunskaper sättas på prov på riktigt. Nu när vi kan gå utan godis kommer vi iallafall att ta oss runt.

Inga kommentarer: