lördag 11 oktober 2014

Konst av naturen

Idag for jag och Sebastian till Linköping med bilen Humlan för att gå på vernissage. Solen sken över fälten och träden lös i hötens färger. Det var riktigt vackert att köra fram över åkrarna och att glida in i ett soligt Linköping. 

Gebbe Björkman var på plats i galleriet när vi kom. Gebbe uppskattar naturen lika mycket som jag och han har också fömågan att fånga den i sin vackra konst så att naturens magi kan ta plats i vardagsrummet. 

Förutom Gebbe fick jag och Sebastian också krama om och prata med Karins systrar och mamma. Vernissage är en riktig familjehögtid och det var trevligt att träffa alla igen samt att njuta av konsten i minglet av familjen, vännerna och övriga konstintresserade.

Förra gången jag och Sebastian besökte en utställning med Gebbes konst köpte vi med oss en akvarell av en skata. Denna gång köpte vi tre konstkort som vi ska rama in. Jag ser fram emot fler original vid ett tillfälle då vi har mer pengar på sparkontot. Jag skämtade med Karins syster att vi snart har Gebbes konst i hela lägenheten. Dock har vi en bit kvar innan vi har det som familjen där vissa till och med börjat inreda toaletten med Gebbes tavlor.

Inga kommentarer: