torsdag 4 april 2019

Kelpieparadiset

Idag efter jobbet hade jag och Sebastian stämt träff med våra kelpiekompisar som skaffat en valp. Det var något jag sett fram emot länge att träffa denna lilla stjärna som heter Diggeridoo. Hon var som väntat helt underbar. Glad, social och tuff. Valptänderna var överrallt och hon luktade också underbart av valp, de få sekunder jag lyckades få ner min näsa i hennes päls utan att bli uppäten. Det var också mysigt att få kela lite med de tre andra hundarna i flocken medans Diggeridoo tog sig en tupplur. Det var sannerligen ett besök i kelpieparadiset.

När vi kom hem tömde Sebastian brevlådan och där låg ett kuvärt från Rädda barnen. Det var en rolig överraskning. Kuvertat innehöll bland annat anställningsbevis så nu är jag officiellt anställd från och med på måndag. Vilken trevlig avslutning på denna kväll.






Inga kommentarer: