söndag 28 april 2019

Mycket MTB i helgen

Detta har varit en toppenhelg. I fredags jobbade jag hemifrån i Norrköping och hade då en lunchdejt med Ximena som är min tidigare kollega på Arbetsförmedlingen. Det var jätte mysigt att träffa henne och prata om jobb, liv och drömmar. Vi satt på en uteservering och åt, Myra var också med. På kvällen ville Sas och Jakob ut och cykla så jag och Myra hängde på. Det blev MTB spåret i Vrinnevi som är åtta kilometer samt dit och tillbaka så det blev totalt cirka 11 kilometer.

På lördagen tog jag och Sebastian en kortare promenad vid Övre Glottern tillsammans med Myra. Vi satt på en klippa och njöt av solen, fikade och vädrade våra näsor i vårvinden. På eftermiddagen cyklade jag med Nellie, Olof och Sebastian samt hundarna på MTB spåret i Vrinnevi. Det är ganska trixigt och för varje gång jag kör det klarar jag någon mer trixig uppförs eller nedförsbacke som jag tidigare inte klarat. På kvällen gjorde vi alla pizza hemma hos oss. Då kom Jakob också som haft städdag istället för att cykla. Myra som var ganska trött och nöjd efter promenad och cykling kunde ändå inte låta bli att hälsa på varje gäst tio gånger under kvällen.

Idag söndag blev det en längre tur på cykeln tillsammans med Titouan, Olof, Nellie, Sebastian och Jakob samt hundarna. Vi åkte till Ågelsjön och började med världens längsta uppförsbacke på en grusväg. Sen kom vi ner vid scoutstugan vid Gransjön och åkte i skogarna mot Sörsjön innan vi vände tillbaka och kom på andra sidan Ågelsjön. Det var en bitvis tuff tur. Lite grusväg och mycket stigcykling. Mycket stigning uppför och både härliga och svåra nedförsbackar, vilka jag gick nedför ibland. Bitvis var det ett skönt flow på stigarna och bitvis var det mycket stenar och rötter att studsa över. Jag märkte att jag utvecklats på cykeln då jag tar mig över många fler ojämnheter och svåra partier än vad jag gjorde förra säsongen. Dock finns det alltid möjlighet att utvecklas och jag har vant mig vid att alltid hamna sist i det sällskap jag cyklar med. 

Dagens tur blev dryga 23 kilometer så totalt har Myra och jag cyklat cirka 45 kilometer denna helg. Jag var väldigt nöjd efter dagens tur och det var Myra med. Hon har nog besökt varenda dike, göl och sjö på sträckan mellan Ågelsjön och Sörsjön. Det är så bra att hon har vätt att fukta ner sig. När vi andra pausar och dricker vatten så passar hon på att stå eller ligga i det blöta en stund för att svalka magen ordentligt.

Nu har jag och Myra kört till Västerår och är redo för en ny spännande vecka. Cykeln lämnade vi i Norrköping så nu blir det promenader och kanske någon springtur tillsammans istället. Jag ser fram emot att låta stjärten och cykelmusklerna vila.



Inga kommentarer: