fredag 15 februari 2019

På restaurang med Myra

Jag hade hört att Enoteket välkomnar hundar så jag föreslog för Sebastian att vi skulle ut och äta med Myra. Det är något jag har saknat att kunna ta med sig hunden på café eller restaurang. Jag tänker att har jag jobbat en hel dag och Myra bara fått sällskap och rastning på lunch, då vill jag inte lämna henne på kvällen också. Nu har jag fått reda på att det finns ett café och två restauranger i Norrköping som välkomnar hundar. Dessa är Espresso house, Enoteket och Saliga munken.

Myra fick på sig sitt finhalsband, ekologisk garvat från Tärnsjö garveri. Vi fick ett bord med utsikt mot forsen samt hade bra uppsikt över allt gäster som kom och gick. Ett par bord bort satt en irländsk terrier. Det fanns alltså mycket spännande för Myra att hålla koll på.

Jag beställde blåa musslor i vitt vin och Sebastian beställde saffransrisotto med skaldjur. Vi smakade av varandra och bådas rätter var väldigt goda. Myra fick ett ben som vi tagit med oss. När hon ätit det ställde hon sig och tittade på alla gärna igen. Till efterrätten fick hon komma upp i soffan. Nosen hängde nästan över den italienska tårtan men hon gjorde inte ett försök att smaka. Sen ville Myra hoppa ner, då lade hon sig fantastisk med huvudet ner på de mönstrade färgglada golvplattorna. 
Jag tittade på klockan, det hade gått 1,5 h sedan vi kom. Ganska typiskt Myra men förr eller senare slappnar hon av. Det är iallafall väldigt bra miljöträning och passivitetsträning att gå på restaurang.

Väl hemma lade sig Myra i sin säng under soffbordet direkt. Jag tror att hon hade längtat efter den. Att gå på restaurang i all ära men inget går upp emot en välbekant säng i sitt egna trygga lugna hem.










Inga kommentarer: