lördag 9 februari 2019

Ett nytt sovrum

När vi köpte större säng ställde vi den gamla 120 sängen som en sänggavel bakom den nya. Det var ett enkelt sätt att förvara den samtidigt fick vi en hylla bakom sängen att lägga böcker på. Nu när vi fick lust att sätta upp tavlor bestämde vi oss för att ta bort den gamla sängen. Det var lättare sagt än gjort.

Jag lade ut sängen på en säljsajt och fick massor av förfrågningar. Gratis mot avhämtning skrev jag. Den som först hörde av sig fick sängen och vi bestämde en tid för hämtning igår eftermiddag. Jag fick tacka nej till alla andra som hörde av sig, inklusive en tjej som hade kunnat komma redan på morgonen med en lastbil. Fredag eftermiddag kom och den som skulle hämta dök upp med en bil av mindre format, stod och funderade en stund inne i mitt sovrum och konstaterade sedan att det kanske skulle bli tajt i bilen. Jo tack det var ju en ren omöjlighet. Tjejen med lastbilen hade hört av sig flera gånger och frågat om sängen och jag skrev direkt att hon får den. Dock hade hon inte lastbilen kvar på kvällen och inte heller i hennes bil gick den in. Vi blev kvar med en säng som tog upp halva sovrummet och jag var lätt irriterad över att det skulle vara så svårt att bli av med en säng.

På lördag morgon åkte jag och Sofia iväg på loppisutflykt och tog med massa kartonger till återvinningen. Jag hade då plastat in sängen och med hjälp av Sebastian släpat ner den och ställt den utanför. Tjejen utan lastbilen skulle göra ett nytt försök denna gång med spännband och ta den på taket. Jag hoppades att sängen skulle vara borta när jag kom hem från återvinningen och loppisen och det var den som tur var. Tredje gången gilt.

På eftermiddagen fick jag äntligen möjlighet att göra fint i sovrummet. Jag och Sofia satte upp tavlorna och det blev så luftigt och fint. Solen tittade fram en stund och vi passade på att slappa i sängen och kände in den nya atmosfären.







Inga kommentarer: