onsdag 19 november 2014

Vi avrundar med en vänstersväng

Då var sista träningstillfället på nybörjarkursen i rallylydnad avklarat. Eftersom det var sista gången hade våra ledare ordnat en tävling. Banan var lagom svår med flera vänstersvängar som vi under kursen fått tränat mycket på. Movi och jag fick i lottningen startnummer ett så vi var först ut på banan. Koncentrationen var från Movis sida inte på topp och ibland dök hon ner med nosen i marken, något vi inte haft problem med tidigare.

Vänstersvängarna gick dock bra och så även många andra moment. Även fast jag önskat en perfekt runda känns det ändå bra att ha tagit sig igenom och utfört alla moment utan godis. Kallt och mörkt var det också ute och även fast jag försökte bidra med positiv energi kan det faktum att jag höll på att frysa fingrarna av mig ha påverkat även Movis entusiasm.

Av nio tävlande i vår klass fick åtta stycken kvalifecerande resultat och alla åtta fick bra poäng. Jag och Movi kom på fjärde plats med 90 poäng av 100 möjliga. Nu har jag och Movi tävlat två gånger i inofficiella tävlingar. Den första gången gick förvånansvärt bra och denna gång gick helt okej. Att det var moment som vi tidigare inte haft större problem med som vi fick avdrag på känns på ett vis bättre än att vi skulle fått avdrag på exempelvis vänstersvängar som haft svårt för och tränat mycket på. Vi avrundar nu kursen när flaggan är på väg mot toppen, i en vänstersväng på väg framåt, då kan det fortfarande bli bättre. 

Movi firade kursavslutningen med ett ben som hon fick då hon tävlat. Precis som sist smakade tävlingsbenet betydligt mycket bättre än de ben som redan finns här hemma.

Inga kommentarer: