söndag 30 november 2014

Träning inför skidsesongen

Idag blev det mycket motion för lilla Movi. Vi hade bestämt promenaddejt med Anna och cyklade de fyra kilometrarna hem till henne i Rambodal. Särskilt fort gick det inte men vi hade styrfart. Movi fick vila och dricka medan jag gick husesyn. Sen promenerade jag, Movi,  Anna och Bille förbi flygplatsen och ut på landet mot Styrstad kyrka. Movi fick vara lös och hade då massor av energi. Det är mycket roligare att springa fritt än att följa en cykel tycker Movi.

När vi rundat alla härsgårdar kom vi in på en grusväg som tog oss tillbaka till Annas hus. Jag blev förvånad att det var så nära tillbaka. Anna bor inte alls långt från de grusvägar som jag,  Sebastian och Movi cyklat runt på hela sommaren. Väldigt lyxigt tycker jag att ha landet så nära. Movi tyckte det var mindre lyxigt när vi skulle cykla hem igen men hon kämpade på hela vägen. Bra träning inför vinterns skidsesong var det iallafall. 

Inga kommentarer: