fredag 8 januari 2016

Snöig after work i skidspåret

Min första arbetsvecka detta år och på nygamla jobbet avslutade jag med en after work i skidspåret. Mitt trogna sällskap Sebastian och Movi följde mig. Vi tog ett varv runt alla tre fält i Vrinnevi, stora fältet vid sjukhuset och vidare in på fältet vid sjön samt lilla fältet längst in och så tillbaka så att rundan bkev komplett.

Movi har ju blivit expert på att skutta bakom mig i spåret. Hon kämpar på i den höga snön och klagar inte, glad över att snön i spåret är packad. Sebastian åker längst bak och plattar till Movis spår i spåret. Snart hoppas jag att det kommer vara tillräckligt mycket snö för artt vi ska kunna åka i skogen.

Trots att det var sen eftermiddag var det inte alls mörkt. Himlen lyste grågul av snöfulla moln som lystes upp av stadens avlägsna ljus. Marken var kritvit och lyste likt en stor lampa. Däremellan dalade lätta snöflingor som skymde skogen likt en tät dimma. På vintern blir det aldrig mörkt så länge det finns snö. Det är fantastiskt.

Imorgon drar vi ut på skidor igen. Då blir det jag, båda Sebastian och hundarna men innan dess ska jag och min lilla familj  ha fredagsmys med pizza.

Inga kommentarer: