måndag 11 januari 2016

Slask och hett om öronen

Jag vill ju bli riktigt bra på långfärdsskridskor. Jag vill åka så där snyggt, snabbt och glidande som de snabba stilåkarna gör. Hemligheten bakom detta heter böja på knäna. För att börja på knäna ordentligt krävs viga höfter. Det har inte jag.

Jag har kommit på att det inte räcker med att basta och smörja in kroppen med kokosolja för att bli mjuk och smidig. Det krävs lite mer ansträngning från min sida. Det här med att yoga hemma går i perioder för mig. Nu när jag inte längre pendlar har jag tiden och efter helgens skridskoövningar kom även viljan.

Efter jobbet fikade jag macka och the. Sen gick jag ut i parken och tränade lite rallymoment med Movi i snöslasket. Det var roligare att träna än att gå en längre promenad i detta blöta. Jag hade fått ny inspiration efter gårdagens träning med rallyvännerna så vi övade lite på några nya moment. När jag kom hem satte Sebastian på en yogavideo med Adriene och vi yogade förtio minuter. Jag gillade detta program.

Kroppen fick en bra stretch och det blev rejält hett om öronen i de övningar som var mer ansträngande. Jag och Sebastian måste ha värmt upp lägenheten ett par grader med våra yogakroppar för Movi låg i soffan och flåsade mot slutet av passet. Eller så hade hon själv också deltagit i passet mentalt. Hon är alltid väldigt sugen på att vara med när jag och Sebastian yogar.

Inga kommentarer: