fredag 29 januari 2016

Frälst av gummiband

Fredag eftermiddag och jag ser fram emot att gå hem och träna efter jobbet. Hur kan jag längta efter att träna kanske någon undrar. Det är gummibanden som frälst mig.

Det är tack vare tips från min massör som jag köpt gummiband. Sen den dryga vecka jag var hos massören har jag tränat lite med banden varje dag. Nu har jag även frälst Sebastian och vi har uppgraderat oss till tre färger och därmed tre olika styrkor på banden. Både jag och Sebastian lät oss lura oss själva med att börja med de hårdare banden men nu har vi insett att de mjukare går att använda till mycket mer. På Youtube finns en uppsjö av träningsvideor och tips. Med gummibanden kan jag träna hela kroppen och får både styrka och viss kondition. Varm och trött blir jag efter en dryg halvtimnes dragande.

Armhävningar, situps och vikter är aldrig något jag fastnat för. Att gå på arobicspass kan vara kul men jag gillar inte att trängas med andra och orkar inte ta mig iväg på sånt när jag iallafall ska hem och gå ut med hunden. Med gummibanden behövs inget annat än den yta jag står på och en träningskompis har jag här hemma. Tar jag i för hårt och gnäller över att det är jobbigt kommer min träningsvakt Movi och kollar att jag mår bra. 

Med gummibanden har jag hittat det komplement till promenad, löpning, skridskor och cykling som mina muskler behöver. Nu kan jag glömma gymkort och tråkiga vikter för resten av livet. Träna hemma är min grej.

Inga kommentarer: