lördag 30 september 2017

Pysselkväll

Jag och Sebastian har länge pratat om att göra en tavelvägg med inspiration från naturen i stugan. För ett tag sedan beställde vi affischer på Internet, sen hittade vi gamla tavlor på loppis som hade fina ramar. De var så klart inte samma mått som affischerna så vi fick köpa till vita papper för att skära egna paspartåer.

Ikväll kände jag att det var dags att pyssla. Sebastian satt och pluggade och gav mig tips medans jag började skära och dra bort spikar från ramen. Han fick hela tiden hejda mig då jag var på väg att fuska. Jag vill ju att allt ska gå så snabbt och egentligen ville jag att Sebastian skulle göra detta då han är mer pillig och tålamodig än jag.

En god stund senare hade jag iallafall lyckats få ihop de två tavlorna jag skulle fixa. Allt var jag nöjd med min insats så jag är glad iallafall att jag tvingades lösa detta uppdrag på egen hand.

Inga kommentarer: