lördag 30 september 2017

Plantera på hösten

I grevens tid åkte jag och Sebastian och köpte plantor för att sätta några bärbuskar på landet. Någon månad till ska det vara varmt i jorden så att de hinner rota sig. Vi lyckades pricka in höstrean på bärbuskar så det var bra.

Svarta och röda vinbär samt björnbär kommer nu växa bland lingon- och blåbärsris på vår tomt. Jag tyckte det var hemskt att slita bort blåbärsris och ljung för att gräva hål till plantorna trots att vi har massor av detta på tomten.

Det ska bli spännande att se till sommaren hur dessa buskar tar sig. Björnären kommer att få en spaljé framöver och planen är att de ska bidra till visst insynsskydd mot grannen.

Jag är så glad att jag har en skogstomt som jag slipper jobba så mycket med. Men kul är det iallafall att planera märkte jag nu.

Inga kommentarer: