lördag 24 januari 2015

Vrinnevifälten runt

Då var det helt plötsligt skidföre igen. Det finns tydligen ingen dålig vinter utan bara olika typer av vintersporter. Idag knäppte jag och Sebastian på oss skidorna och åkte runt på fälten i Vrinnevi. Det var flera åkare ute i det maskinspårade spåret. Jag och Movi gjorde ett eget spår vid sidan av det andra där hon kunde springa utan att förstöra. Vi åkte fram och tillbaka där och Movi sprang hela tiden bakom mig, hon är ingen dragund hon heller men följer efter så fint. Sebastian fick åka några varv i det färdigspårade. Efter fikapausen som vi tåg på fältet bortom dammen bytte vi så att jag fick testa glidet i det spårade spåret. Det var härligt att kunna ta i lite och glida fram i snabb fart. Sebastian fick det lite kämpigare med Movi som nu var kopplad och sprang runt honom. Hon är inte lika glad i att följa med när jag åker åt annat håll. Vi åkte lite drygt en mil på skidorna. Nu hettar det i kinderna efter denna dag ute.

Inga kommentarer: