söndag 18 januari 2015

Ingen rök utan korveld

I helgen fick jag och Sebastian finbesök av Linnéa från Göteborg. Vi hade planerat att ta med Linnéa på en utflykt i skogen. Detta uppskattades så mycket att Linnéa förslog att vi även skulle göra upp eld och grilla korv. Jag och Sebastian nappade direkt på detta. Kan det bli bättre än när flera friluftstörstande personer och en hund träffas.

Mot Kolmårdenskogarna och Övre Glottern drog vi iväg. Jag och Sebastian hade besökt denna grillplats när vi åkte skridskor här och nu skulle vi även besöka den genom att promenera till fots i skogen. Som väntat av en Kolmårdenskog var denna skog fantastiskt fin. Vi gick förbi höga stenblock, gröna mossor och vackra myrer.

Solen sken på oss när vi gjorde upp eld och korven smakade fantastiskt gott ute i naturen. Sebastian och Linnéa blev lite kalla efter att ha eldat, grillat och ätit men jag var i mitt esse och höll precis på att värma den sista munkbullen över elden när de packade ihop för att gå. Som tur var lyckades jag lura med dem på den längre turen tillbaka så att vi fick se ännu vackrare omgivningar. När vi väl kommit igång igen var alla nöjda och inte minst Movi som hade massor av spring i benen.

Inga kommentarer: