lördag 10 januari 2015

Så blev det lite snöstorm

Så mycket jag tänkt på att åka skridskor den senaste tiden och så kommer snön. På förmiddagen när jag var ute med Movi var det barmark. Några timmar senare när jag ätit frukost och tittat på tv var det helt vitt ute. Jag hade bestämt mig för att gå ut på en promenad men då var det lika bra att ta på skidorna. När jag kom ut mötte jag min granne Dorit. Hon hade aldrig åkt längdskidor innan men hon nappade på erbjudandet att låna Sebastians grejer och följa med.

Vi drog mot Vrinneviskogen där jag bestämt träff med Love, han hade dock inga skidor men till vårat tempo gick det bra att promenera. Det var så häftigt att vara ute innan alla snöplogar hunnit ut på vägarna. Vi kunde åka nästan överallt förutom på de större bilvägarna. Eftersom det inte var så många som vågat sig ut i detta väder hade vi gatorna och parkererna på vägen till skogen nästan för oss själva.

Efter en stunds åkande i skogen kände vi att snön blev blötare och på vägen hem var det rätt slaskigt. Vi mötte på vägen tillbaka ett par snöplogar. Det vita landskapet som bjöd på möjligheten att ta på sig skidorna utanför dörren och åka rakt upp i skogen varade inte länge men jag är glad att jag fick uppleva det.

Inga kommentarer: