torsdag 14 augusti 2014

Fortsättningen som följer på ingen affär med N.D.D Bil AB

När jag på förmiddagen tittade på min telefon hade jag ett missat samtal från N.D.D Bil AB. Spänd på vad samtalet skulle resultera i ringde jag upp. Vi hälsade med artiga inledningsfraser och ja, han hade läst mitt mail och blogginlägget. Vi pratade lite fram och tillbaka angående varför jag publicerade detta inlägg, han tyckte inte att det var schysst och det förstår jag. För mig var det ett sätt att uttrycka min besvikelse och även en metod för att snabbt få svar och därmed kunna gå vidare. Det kan låta löjligt men denna affär har ökat min stressnivå några grader. Snabbt svar fick jag iallafall och pengarna för biljetterna skulle sättas in idag. Min första bilaffär blev inte som planerat men lättnaden jag kände efter detta samtal vittnar om att den fick ett lyckligt slut. Om det var skrivandets makt som bidrog till slutet eller om ärligheten fick en plats i denna tuffa bransch låter jag vara osagt.

Inga kommentarer: