tisdag 13 december 2011

Quito

Vid 17 tidenen 13 decempber 2011 landar jag antligen i Quito igen. Nastan ett dygn forsenad. Det blev en tripp till Colombia igar kvall da kaptenen pa vart flygplan beslutade att vadret i Quito var for farligt for att kunna gora en landning. Vi var redan da ca 2 timmar forsenade fran starten i Miami da personalen pa flygplanet beslutade att kasta ut en person med sitt bagage efter att alla gatt ombord och efter att alla vaskor var inpackade. Att vanta pa flyg och pa flygpklatser ar bland det segaste som finns. Det gick en ilning genom hela kroppen nar vi fick beskedet att vi inte kunde landa i Quito och jag blev pa riktigt radd. Men Colombia tog emot oss med oppna armar. Efter ytterligare timmars vantan pa flygplatsen i Cali hade det bokats ett lyxigt hotell och taxi in till staden cCali at oss 187 perspner som blivit tvungna att nodlanda i grannlandet. Det blec inte mycket somn for mig denna korta natt da jag som vanligt var hungrig men det var anda skont att slippa flygplatsmiljon under nagra timmar.

Drt ar fantastiskt kul att vara tillbaka i Latinamerika pa nytt. Att kanna sig hemma i spraket och kulturen. Det kanns konstigt att vara bara ett land ifran Sebastian och inte traffas men jasg vet att var tid kommer. Den 23 december ar jag inbjuden till Cuenca pe an familjereunion. Carmen, Sisa, Daniel och Marco med familj: Har kommer jag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

llegaste! y conociste Colombia por unas horas que chistoso. que sientas el cariño de latinoamerica y tengas una muy muy entretenidas vacaciones. ya vamos a encontrarnos, en pienses en eso. besos

Theresita sa...

Ååå, dina inlägg kommer vara syre i decembermörkret. Nog för att jag trivs i mörker och tycker att december är en fin månad, men rapporter om strapatser i Ecuador är långt mycket ljusare och ännu mer trivsamt! Känner en klump i halsen när jag tänker på att ni är DÄR, men samtidigt är det fantastiskt att få uppleva lite av det ni är med om genom dina texter. Visst är det en underlig känsla att känna igen ansikten på ett ställe som det var så längesedan en var på -och som ligger så långt borta, men ett ställe som var så självklart då. Var rädda om er, men framför allt -Njut! En massa kärlek till er!

Johannita sa...

Ååh, vet inte vad jag ska skriva, blir bara så fylld av massa känslor när jag läser dina ord. nostalgi, avund, längtan men framförallt en kittlande glädje som får mig att le för mig själv. Jag säger som theresita: Njut! Kärlek och Majs!

Maya sa...

Kan bara instamma med foregaende skribenter. Karlek o majs!!!! Sorangen o Ecuador 4-ever! hihi :)